Har precis bakat


Hej!

Nu har jag precis bakat, och gissa vad? Jo.... Cupcakes! Det verkar vara många som bakar det nuförtiden och alla säger att det är gott osv + tex min favoritbloggare Foki brukar ju baka det ibland. Så jag tänkte, varför inte göra cupcakes? och mamma hade redan köpt ingredienserna och pyntet/figurerna till garneringen:D Men här kommer ialla fall några bilder:


  Egentligen ville jag visa steg för steg hur jag gjorde dom men de får jag göra en annan gång;) Men här är smeten redan färdig, och nu ska den hällas i formerna.

 Muffinsarna är klara och fina, guldbruna som dom skulle vara. Perfekt!

 Frostingen/Glasyen är klar och är redo att läggas på den första cupcaken.

 Nu är dom garnerade och klara! Jag blev faktiskt ganska nöjd eftersom det var första gången jag gjorde något sånt så ja, sen så ser dom mycket bättre ut i verkligheten, på kameran blev dom kanske lite konstiga.

+ Det blev inte så många men formerna var bautastoooora så ja, cupcakesen blev ju oxå stora då.haha.



Vad tycker ni? Lyckades ja?


Men iallafall nu ska jag äta lite kvällsmat:) Pusshej falukorv<3


Kommentarer
Postat av: linnea

åhh va fina:)

2010-03-20 @ 21:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0